Sunday, January 29, 2012

Serang hendap gambang waterpark...

 HA..ha..ha....
Apsal aku gelak?,sebab dapat realese tension laaa..memang pax giler ramai mejoriti 100% adalah yang datang ke gambang water park ni adalah orang melayu..mana pergi bangsa lain selain melayupun aku tak tau la kan.bersempena dengan cuti umum sempena gong xi fa chai pada 24/1/12,seawal jam 0900 pagi kita orang gerak dari rumah puan norizan jamian dan husbandnya yakni selaku adik angkat aku yang sejak dari kecik lagi mak husband si ejan nie merangkap selaku mak mertua dia telah menjadi mak angkat aku..


kami gerak dengan 2 buah kereta,sebiji lagi kereta kakak si ejan kak long dan keluarganya serta bersama maknya..sesampainya didepan pintu gambang waterpark sungguh tak aku sangka dari yang kecik sampai la ke bangka memang penuh,semuanya pakat serang gambang waterpark nie.hampir semua tempat gazebo@ cabana penuh dihuni oleh sekeluarga.apa yang nak aku katakan disini adalah bukan pasal padat dengan manusia sahaja tapi pasal top up counter tu adalah kerana???????..
pertama sememangnya tak bley sesekali bawak makanan dan minuman dari luar itu standard la kann..yang aku nak citer bila nak masuk kita akan dapat gelang dan ada bar code?,so dia akan scan barcode tu bila kita nak sewa segala peralatan seperti pelampung dan sebagainya,nasihat ku dari awalan semasa membeli ticket nak masuk diawalan lagilah kena top up itu duit didalamnya,bila dah mandi lelama perutpun mula la laporkan,so nanti cuma beratur di tempat makan yang ala-ala restoran ambik order dan scan itu barcode aje,jangan risau pasal lebihan balance tadi akan boleh di tebus dicaunter no5...so aku nak ucapkan selamat bercuti kepada semua yang mengenalli diri ini...






No comments:

Post a Comment