Wednesday, January 25, 2012

Masih ada lagi ini Restorant McDota SEGAMAT


   Salam pembuka selera?
test..test..testing..setelah sekian lama aku meningalkan dunia blog yang dah sekian lama di tebal oleh sawang nie,so sempena pada tahun 2012 ne,aku berharap ia akan hidup kembali semula dan bernyawa..setelah aku dapat menyambar camera g12.yang ku gelarnya perakam masa..
 So baru-baru nie aku pulang ke kampung ku yang bernama ~SEGAR AMAT~ bersempena dengan cuti gong xi fa chai,so dalam pusing town nak carik makan?,apa yang aku nampak adalah kelainan dari biasa restoren nie adalah menu ayam masakkan ala melayu..


                                                           
Add caption
Jika setakat McD ke KFC ke ataupun MARYBROWN tu macam dah biasa sesangat,so ne dia nan lain dan masih teguh berada disini adalah McDOTA.dari aku kechil sehinggalah aku dewasa sekarang nie masih teguh dan still beroperasi macam biasa,,,teringat pulak kat arwah atuk aku yang dulu semasa aku kechil dia pernah bawa aku makan kat sini.situasi dan keadaannya masih tak berubah lokasi dan tempat yang sama!,cuma yang berubah adalah kita dan tahun sahaja.restoren ne still maintain macam dulu gak...


WALUPON kita dah masuk ke tahun 2012,aku mengharapkan sesangat agar generasi yang akan datang akan sempat serta merasa akan masakkan makanan yang masih lagi gah ini..so buat arwah atukku al~fatihah buatnya..kerna ada kenangan nan terindah bersamamu,,tapi yang pasti masih beroperasi dan teguh restoren  ayam goreng nie.. nasi ala ayam,ayam goreng,sayur masam manis ala arca dan sos pencecah ayam adalah kuah kari,saat aku menulis niepon aku rasa macam nak balik je ke kampongku walaupun aku dah berada di kota lumpur nie semula..

so sampai jumpa lagi di lain entry....





1 comment:

  1. Waktu McD dan KFC ada masalah ttg halal, McDota tak ada dlm senarai. Jam tu lar McDota ni penuh lak. Hehe!

    ReplyDelete