Tuesday, January 4, 2011

Darjat kau dan Aku...

tinggalkan aku sekejap
kalau kau tak mahu anggap
ganggu gugat situasimu
monolog sangkut di rongkong
keluar cuma batuk-batuk kecil
ku telan sepahit kutukan
biat terhambur batuk darah
kerna dek makan seranahmu
hey..kau yang dijulang
kata-katamu alang-kepalang
yang jauh mahu menjelang
keramat petahmu setajam bisa pedang
patahkan segala kata nista dia
menang kalah belakang kira
kepuasan hati bukan meruntun nafsu
putus benang basah apa ditegakkan
momentommu sejauh akalmu
ledakkan difikiran cuma
sangkut dengan mimpi burukmu...


tinggalkan aku sekejap
merenung selangkah tadi
sesaat yang tak kembali
menghitung salah laku
hey...aku saja yang bersalah
atau aku memangbodoh alang
bagai lembu berjanji ditali
atau kau menang sorak
tabur janji semanis bibir
siapa tahu dusta mahupun nista
di sebalik kemas pemakaianmu
kemeja putih tak senawaitu hatimu
biarkan aja bagai waktu dulu
haluan kita berbeza darjat
kerjaku mengerjakan kotor alam
bermain debu memikul beban
sedang kau menang berkata
dapatkan projek jutaan ringgit
sedang aku memanjang tak cukup ringgit...

05012011 01:10am

No comments:

Post a Comment